dijous, 22 de desembre del 2011

22/12 Trekking (surrealista) per la Tropical Forest

Be, no sabem ben be per on comencar.... Si be ahir ja ens feiem a l'idea de que els dies que ens quedaven eren basicament per viatges i anar-nos readaptant a les grans ciutats indies d'una banda i de l'altre al retorn a Barcelona, aixo es l'India i te un quelcom que impedeix de planificar gaire.

Lo d'avui es pot explicar amb varies versions.... pero totes elles son interesants!

Pensavem agafar un autobus des del parc de Periyar fins a Madurai, com us varem dir, pero ja erem concients que hi havia certs problemes a la frontera entre Kerala i Tamil Nadu. Alguna cosa us varem explicar, i de fet no en sabiem massa mes, ja que a cadascu a qui preguntava ens en donava la seva versio.

En resum, la frontera porta com un mes tancada, tot i que es permet el pas de turistes, pel que les versions suaus eren que haviem d'arribar a la frontera amb un rikshaw de Kerala, traspassar-la a peu i un cop fet, agafar un rikshaw de Tamil Nadu per arribar a l'estacio d'autobusos. Les versions mes dures era que hauriem de caminar una estona (indeterminada) per arribar a trobar un vehicle a Tamil Nadur. Totes pero coincidien en que per als turistes no hi havia cap problema (ni hi ha sigut...) i l'alternativa per altres carreteres era fer una marrada de 400 o 500 Km i aixo a l'India, a part dels duros tambe son les (incalculables) hores de viatge, i tenim un vol per a dema al mati!

Total, que despres de matinar i esmorzar d hora a l'hotelet, hem agafat un rikshaw fins a la frontera. Alla ja rapidament hem vist que la cosa no anava de conya, ja que tot arribant hem vist tres controls seguits de policia antidisturbis.

Hem preguntat si podiem passar (yes, no problem) i a on podriem agafar un transport per arribar a l'estacio d'autobusos (You must walk... bus stop is about 6 km away from here)

Ok! amb totes les maletes, ens hem carregat d'energia i hem decidit que era un bon dia per a una excursio! Anem alla!
Primeres vistes de la susodita carretera... Com veieu el paisatge de bosc quasi selva es maquissim!

Aixo si que es una cascada i no el que varem veure al nord!

Us en farem dues versions... la primera ras i curt la situacio objectiva. La segona la nostra versio, on veuireu que hi ha subtils diferencies (no patiu, tot ha anat fantastic)

Versio 1:
Total que hem caminat uns 7 o 8 km de carretera quasi deserta, on hem trobat un minim de 15 controls policials (des d'antiavalots amb canya tipus porra i escuts de bambu, fins a d'altres armats fins a les dents amb metralletes). Aixo ha estat en una carretera que feia baixada, pero literalment que vorejava el limit del parc i periodicament trobavem cartells de Tigger area. La veritat es que hem anat a bastants parcs esperant trobar els stigres de Bengala, pero avui, sols al mig del bosc, amb dues maletes de mes de 20 kg i varies boses no era especialment el que teniem mes ganes de veure. Finalment hem arribat a un acuartelament on ens han pujat a un furgo d'antiavalots i se'ns en han endut....

Versio 2 (la nostra!):
Un cop decidits a fer la caminada, sense saber encara que quasi tot el cami era de baixada,hem empres la marxa. Durant la primera estona hem caminat quasibe sols, nomes passava de tant en tant un furgo policial o alguna moto. El paisatge era fantastic i rapidament hem vist que estavem baixant un port de montanya (el qual ens ha animat molt), a un costat les muntanyes del parc de Periyan i a l'altre com aquestes baixaven fins a una inmensa plana agricola que ja era ple Tamil Nadu.

Feu-vos en una imatge mental:
- Una carretera india buida (es quasi impensable)
- La Tona amb una motxilleta i una bossa de regals penjada a l'espatlla (que no digueu despres que no hem suat aquest detallets!)
- L'Albert amb la motxilla gran a l'espatlla, la petita al pit i arrossegant una maleta d'aquelles amb rodes, pero pensades pels terres dels aeroports.
- Un conflicte entre estats indis que dura mesos
- Un grapat de monos per companyia.
- Un bosc tropical fresquet i impressionant, amb arbres inmensos i una gran varietat d'especies.
- Potser un tigre pensant quines especies podien arreglar una carn tant esblanqueida com aquella....

Primeres vistes de Tamil Nadu des de bastant amunt del coll.

Bosc tropical i riu ple de cascades que anavem segint mes o  menys.

Be, al cap d'uns tres km ja hem comencat a trobar alguna gent que tambe feien el cami a peu. Tots ells al.lucinaven! Ens saludavem comentavem d'on erem i on anavem i seguiem cadascu el nostre cami.

Hem creuat tambe un gran riu, cabalos i en que quasi tot el cami eren torrenteres i cascades (res a veure amb la pixadeta del parc de Panna, aixo si era per a veure-ho!) i despres de bastanta estona hem tornat a trobar controls policials. Nosaltres, per no tenir problema anavem somrient i saludant a tothom, i ells ens contestaven igual, aixi que en uns 400 metre potser ens hem parat a xerrar amb 6 o 7 grups de policies que feien guardia.

- Hola!
-On aneu per aqui...?
- A buscar l'autobus cap a Madurai...
- Ui, hi ha molts porblemes aqui!
- Si pero pels turistes?
- No, pels turistes no.
- D'on sou?
- De Barcelona....
- Ah, Barcelona, futbol bo, he, Messi, Messi!
- Si, si i varem guanyar al madrid!
- Ei, poseu-vos aqui que ens farem una foto!
- D'acord, i despres en feu una amb la nostra camara.... val?
- I tant i tant....
- Per cert, quan falta pels autobusos?
- Ui, la carretera esta tallada, encara un falten (aqui hi va un nombre entre 3 i 25 Km, no es conya! Jo per si de cas no li traduia tot a la Tona, pero cada cop enten millor l'angles i alguna ciosa s'olorava....), pero podeu seguir!
- Gracies i que tingueu un bon dia!
- Good bye, good bye!

I al cap de 20 metres un altre grupet, salutacions, fotos i bons desitjos...

Aqui, confraternitzant amb un grup d'antidisturbis, pero cal dir-ho, super simpatics i riallers...

Despres d'uns 4 o5 km ja veiem bastant be la vall i hem creuat les tuberes que porten l'aigua del llac Periyar a Tamil Nadu, vaja a l'arrel mateixa del conflicte! i hem estat una altre estona caminant sols. Un detall curios, es que al girar un revolt pujava una moto amb un home gran i un nano al darrera. Total que frena i ens oferix un te masala!

That's India, man! No problem at all!

Ja ens tens alla, asseguta a mitja corva i fotent-nos un te massala de putissima mare, tot xerrant amb un parell de personatges de la zona que estaven fent l'agost pujant te en termo als policies de guardia, completament sols, sentint l'espetec de l'aigua d'unes cascades proximes, en un bosc tropical magnific i una lleugera boira que s'anava esvaint i ens permetia de veure els cims des d'on baixavem caminant.

Tuberies per on baixa l'aigua de Periyan a l'estat de Tamil Nadu, font del conflicte

La tona amb la parella que ens van oferir un bonisim te massala xai a mig cami.

L'albert amb els petrecols que varem carregar durant el trekking.

Un quants controls mes avall ja hem notat algun canvi en les preguntes... Aixi per exemple ens preguntaven que tal l'India i els deiem que molt be, molt maco, Kerala sobretot....

I inmediatament ens preguntaven: I tamil Nadu, us ha agradat...?

Tate, aquets ja son polis de l'altre banda, a veure com en sortim.... Ui Tamil Nadur tambe, pero encara no hi hem estat gaire, ara voliem anar-hi i per aixo venim caminant, nomes per veure-ho.... (uf...)

Total que mes controls, pero aqui els furgons de la poli en lloc de mirar cara avall, miraven cara amunt> Ja hem creuat el border!

Hem seguit caminant i disfrutant del paisatge, tot i que les rodetes de la maleta ja comensaven a mostrar signes del sobreesforc per carreteres indies. Finalment s'ha parat al costat un jeep de la policia amb tres turistes dins, i ens ha informat que a mig kilometre troberiem el "lower camp" on podiem preguntar com seguir.

En arribar alla ens han informat que tot i els 7 km recorreguta a peu per la carretera, els autobusos estaven a uns 10 km, pero que no problem, ens esperavem alla i ens vindria a buscar un vehicle. I efectivament, despres d'unes quantes converses amigables amb policies i de cruspir-nos uns quant platans comprats a un tenderol, ens han vingut a buscar amb un furgo de 25 places de les Special Task Forces de Tamil Nadu, es a dir, pels antidisturvis durs.... hem pujat sols amb un poli i el conductor, i l'amable agent, que no ha deixat la metralleta en cap moment i que duia el cinturo farcit de carregadors, ens ha donat conversa (and do you think my english is good? Yes for sure!) i ens ha preguntat com voliem seguir el cami. Despres de l'aventureta hem decidit que ens podiem regalar un viatge en taxi i aixi ho hem fet, tot i que de mentres hem tingut temps per comentar el conflicte i fer-nos unes quantes fotos....

D'alla a dalt de tot baixavem!

Ja instal.lats al furgo per anar a cercar un taxi

Com no, tambe va voler una foto, pero ni aixi va deixar el pistolot! Qui li havia de dir a la Tona....

Un cop al taxi, hem acordat el preu i ens ha dut fins a Madurai, on hem decidit anar a un hotel centric a fer nit... Pero per primer cop hem trobat l'allotjament ple! (diuen que hi ha molts menys turistes que altres anys, pero aqui hi ha molts peregrins interns) pel que hem acabat a l'hotelet cutre del costat, per riure ens diem que som al Maduray residenci, pero a les habitacions de servei (anem a menjar i a altres tasques a l'hotel gran).

Imatge de la carretera cap a Madurai

Cultius de mill i al fons camp d'aerogeneradors, de Gamesa, per cert!

Cabana de fulles de cocoter trenades (en aquest cas una bobila de maons)

Paisatge espectacular d'arrossars i muntanyes curioses a Tamil Nadu/

A Madurai ja hem arribat bastant cansats, aixi que hem anat un moment als temples i hem passejat una mica pel mercat de les flors i l'estacio d'autobusos, on hem comprat el diari.... aixo ha donat peu a una tercera veriso.

Verio 3 (i la realitat per on para?)
Be, tot i que mes o menys estavem informats del tema de la presa, aquest vespre al comprar el diari hem vist que hi havia novetats importants. Ahir, es veu que un politic independentista Tamil va anar a fer un miting incendiari a la zona i la policia el va detenir... Aixo va provocar que diferents grups anessin per boscos cap a la zona tancada, i es desencadenessin diferents aconteixaments.

Per una banda hi van haver bastants xocs entre agricultors (els que reclamen l'aigua) i policies, tambe es va fer vaga a diversos mercats locals i en consequencia es van suspendre els transports per carretera, no nomes a la frontera sino en una area bastant mes amplia, tant de mercaderies com d'autobusos (per aixo no coincidien als qui preguntavem, ja que fins ahir els autobusos s'agafaven a 6 km i avui a uns 15 o 20).

Al diari que hem comprat, el "deccan Chronicle" (ho hem mirat per internet i hi posa poca cosa, pero potser ho trobeu vosaltres abans) hi ha titulas del tipus:

- "Carregues contra els protestants per la presa"
_"Vaiko (el politic) arrestat i les carreteres segellades"
-"L'agitacio arriba a les muntanyes, es suspen el servei de bus"
-" 5.000 detinguts per participar en piquets per bloquejar les fronteres"....
- "20 manifestants i 4 policies ferits per llancament de pedres entre les dues bandes"

Be, total que ens hem fomut al mig del mogollon sense saber-ho, pero ho hem disfrutat molt. Sembla tambe que cap dels detinguts ho va ser per mes d'unes hores.

Diversos diaris indis informant dels aldarulls del dia anterior  al lloc per on varem passar.

Tambe hem sapigut que l'aspecte tancat de Madurai era degut a que durant la tarda hi havia hagut una mani amb milers de camperols i s'havia declarat un tancament total en solidaritat (nomes hi havia farmacies i hospitals obertes i busos regionals en fiuncionament, fins al vespre en que han obert restaurants i quatre coses mes.

1. Amb la boca oberta m'heu tingut amb l'aventura d'ahir ... i ara a sobre ens deixeu amb l'intriga de totes les coses que encare ens heu d'explicar i que per culpa dels problemes d'internet haig d'esperar ... bé ens armarem de paciencia (que sempre es millor que de material bélic!!) i esperarem els vostres interesantisims relats ...