dimarts, 13 de desembre del 2011

12/12 Kerala

Bé, hem agafat un taxi a l'hotel de Varanasi per anar fins a l'aeroport, cosa que ens ha costat més d'una hora i mitja per recórrer uns escassos 30 km, that's india.

Incís: Avui hem llegit que sembla que hi hagi una explicació científica per a la provada preferència de les vaques pel centre de la carretera i als llocs de més transit.... Sembla ser que amb la fumerada de cotxes, camions tata, rikshaws, motos japoneses, torradors de cacauets, i (això no ho comentava, però ho presentem com a hipòtesis) les escopinades vermelloses de tabac masticat, actuen com a un excel.lent repel.lent de les mosques, fet que alleuja enormement l'atrafegada vida de les susdites. Donat això mostren una clara preferència per les vies de comunicació i especialment pels encreuaments de màxim transit.

Comentari 1: les vaques tenen propietari, però es veu que si al propietari se li mor una vaca estacada a l'estable, per fer-se perdonar (ja que potencialment pot ser la vuitena reencarnació de Vishnu) a de recórrer totes les ciutats sagrades de l'Índia (ni idea de quantes, però ben segur que un fotimer...), donar una vaca a no se quina comunitat de monjos i alimentar als monjos del seu poble durant bastant temps. La conclusió es que quan la vaca es fa gran i no dona llet, l'engeguen al carrer per tal que no se'ls mori a casa i després la gent la va alimentant (per exemple amb el primer xapati cuinat cada dia).

Comentari 2: Les vaques son l'animal mes sagrat (per sota queda el paó real, certs monos, el tigre, l'elefant i algun altre) i per tant tenen patent de cors per fer el que els peti (tot i que als mercats, quan s'atancen a les parades de verdura no tenen massa miraments per fotre-les fora a cops de canya...).

Comentari 3: Donat que la immensa majoria dels indis no mengen carn, i que tampoc maten animals a ser possible, les vaques arriben sovint a l'edat de jubilació i mes enllà.

Comentari 4: Que les vaques velles estiguin al carrer no vol dir que les vedelles i vaques en edat de fer llet no hi siguin també. Hi son i en abundància, però les van a recollir de tant en tant per munyir-les.

Comentari 5: Si be sembla fantàstic l'adaptació vacunil als ambients d'alta contaminació pel provat efecte beneficiós en quant a la mort per intoxicació de les mosques (sic.) no volem entrar en les conseqüències d'aquestes altes taxes de radicals d'oxígen, monòxids de nitrogen, compostos de plom i demés que aquestes s'empasen. I àdhuc que son molts ells compostos liposolubles que solen quedar fixats en parts adiposes i greixoses del cos, entre d'elles la llet.

Comentari 6: Provablement el pròxim te el demanerem sense llet...

Bé, tornem a l'aeroport de Varanasi. Hem comprat el bitllet a traves de rumbo, des de casa i anem amb un número de reserva, però a l'arribar a les oficines d'Air Índia ens diuen que aquell número no els diu res... que potser tenim el vol amb Kingfisher (sic el complex empresarial dels formula 1 de force Índia i principal productor de cerveses del país), companyia a la qual han enxampat defraudant a hisenda (provablement es deu a que han buscat, no res mes) i que te un seguit de vols cancel·lats per aquest motiu....

Hooops.... mentre pensem que hem de fer i anem a preguntar a Kingfiher air lines, ens venen a buscar d'air Índia i ens diuen que si bé el número de reserva no els diu res, han vist que al vol hi ha un parell d'occidentals i ens pregunten si som nosaltres.... Si! Ok, tot resolt.

Volem a Delhi, on hem de fer escala per agafar el vol a Kochhi, que es al sur, a Kerala. Descobrim de mentre que podem utilitzar el telefon mòbil i truquem per reservar habitació, ja que arribarem a les tantes de la nit.

L'arribada i només sortir de l'avio ja ens fa sospitar alguna cosa.... De cop passem d'un clima de fresc a fred a Varanassi a una abraçada d'humitat i escalforeta tropical.... Potser ens hem equivocat d'avió...?

Els fets no fan més que confirmar les nostres sospites! Sortim a fora i tot es veu endreçat, no hi ha munió de gent ni de taxis ni de rikshaws..... Només un parell de taxis i un d'ells ja ens espera, alguna cosa rara deu passar!

En engegar notem quelcom estrany.... de primer no ho podem identificar del tot. Si, hi ha línies blanques pintades a la carretera i no es van creuant entre elles.... però no es això, no.

També notem que aquí no hi ha pam i mig de bosses de patates i plàstics varis a les cunetes per esmorteir les caigudes dels motoristes, però tampoc es ben be això....

Notem que el taxi adalanta per la dreta i després es posa a la seva esquerra per si algú el vol passar, això ja es MOLT estrany, però el que notem ben dins no ho provoca això, no, de fet la sensació es d'un buit colpidor, falta alguna cosa en aquest decorat!

Veiem també que la carretera de l'aeroport no tant sols no esta ocupada per multitud de tendetes de carrer, sinó que sovintegen edificis d'aire modern, nets, endreçats i sense barraquisme, però seguim percebent que el nostre buit no el provoca cap d'aquestes coses.

Finalment hi caiem! Quasi no hem sentit clàxons!

Definitivament ens hem equivocat de vol! Devem estar a Malasia o Sri Lanka o un dels emirats àrabs, però això no pot ser l'India, d'això no hi ha dubte....

El taxista quan li hem dit el lloc ha fet que si, si... i ha arrancat, però després descobrim que amb prou feines entén un borrall d'anglès (de fet no ha entès el lloc on anàvem però per sort el nom del guest house on anem coincideix amb el del carrer i no ens deixa massa lluny (més encara, trobem un parell de policies que ràpidament ens ajuden a trobar el lloc...) Tot això es impensable a l'India! Som a Kerala!!!

Bé, anirem explicant, però necessitem un parell de dies per recentrar-nos a un nou espai. La primera de les sensacions és que aquest estat indi , que no es dels rics, però te la major taxa d'alfabetització (>85%) de parlants d'anglès (>75%) d'esperança de vida (>72 anys) i altres bones dades, que des de fa més de 50 anys i quasi initerrompudament ha estat governat pel partit comunista de Kerala, però amb un envejable esperit democràtic, recull la majoria de coses bones d'aquest petit continent, però se n'estalvia moltes de les qüestionables.

Comencem un tercer viatge! Això es amortitzar un bitllet d'avió
Dos acudits indis (òbviament el contra-exemple es sovint un anglès)

1er. Un indi i un anglès van pel camp i l'anglès vol pixar, així que pregunta on pot fer-ho.
L'indi li contesta que allà mateix, però l'anglès li diu que si no vindrà a multar-lo un policia.
L'indi li contesta, enmig d'un fort atac de riure: Però si a l'india hi ha massa població! Com no t'agafis tu mateix pel coll de la camisa i et duguis a comissaria, ningú no t'apressara!

2on. L'anglès, després de fer les seves necessitats i d'arrefregar-se les restes de la defecació per les galtes del cul amb el mal anomenat "paper higiènic", ofereix un retall de paper a l'indi per tal de que faci el mateix, però aquest li contesta:
- Ui això no val pels indis!
- A no? diu estranyat l'anglès....
- No, amb la d'espècies que mengem, si ens atencem això al cul es crema per combustió espontània!

Nota final: Estem tant avassallats per Kerala que se'ns ha oblidat fins i tot de fer fotos.... Ja aniran arribant...

Nota final 2: Estem molt contents ja que veiem que el blog es seguit de mitjana per mes de 70 visitants (i pare, detecta les IP, pel que anar-hi 10 cops al dia des del mateix ordinador, ho compta com un de sol) i alguns dies com ahir varem arribar a 137 visites! Gràcies, això ens anima molt a cercar una estona i un lloc per anar explicant aquest viatge!

PS 1: Au, anem a sopar que ja es hora.... fina ara a tots!

1. Gràcies a vosaltres per transportarnos amb el vostre relat i fotos i compartir totes les vostres vivencies amb nosaltres ...

2. Felicitats Tona i Albert!

Gràcies per compartir amb tots nosaltres les vostres aventures. Malgrat l'habitual escassetat de temps, és gairebé impossible no connectar amb "Un parell per l'Índia" en algun moment del dia. Es podria dir que: sou enganxifosos!

Bé, a part de donar-vos ànims per a continuar la vostra experiència, volia informar-vos sobre un tema de noves tecnologies. No sé si teniu un iFon o un iPat, si no en teniu podeu obviar la resta del comentari, però en cas de tenir-ne us vull fer conèixer una App que considero interessant per a casos com el vostre. Si ja la coneixeu, podeu deixar de llegir aquest missatge. Parlo de "BAMBUSER": http://bambuser.com/

Amb aquesta App es pot enregistrar vídeo i publicar-lo a la xarxa en temps real. De manera que tant es pot veure en directe per mitjà de l'enllaç que et dóna, com veure posteriorment els vídeos enregistrats en qualsevol moment, puig que queden endreçats al servidor, cosa que fa que els vídeos enregistrats no s'acumulen al nostre aparell i així no ens ocupen cap espai. Això si: Cal disposar de WiFi o connexió telefònica. Així mateix, es pot "Incrustar" al Blog o pàgina web.

L'App es pot descarregar des del mateix iPhone i ÉS GRATUÏTA.
    També existeix per a telèfons amb Android.
    També es pot descarregar a l'ordinador, tan PC com Mac, i per tant, emetre des de l'ordinador.

Com a curiositat explicar que jo la vaig descobrir llegint un article sobre el tractament de la informació gràfica en les revoltes àrabs, on els mitjans informatius estaven sovint confinats als hotels i moltes vegades les úniques imatges de vídeo que arribaven provenien de la gent que participava als enfrontaments i que utilitzaven Bambuser pels enregistraments.

Salut i força!

3. Hola a tots dos: Es veritat que entem pendents de vosaltres. Avui he mirat si teniem crònica dues o tres vegades i ara per fi quan ja son dos quarts d'una de la matinada a Catalunya l'he vist. Quines aventures!!! A la tornada serà convenient fer una xerrada per explicar-ho en viu.